Tålamod... VAD FAN ÄR DE?!

ÅÅÅH..... snälla, bara skjut mig.. vet ni hur många gånger folk har sagt "ha lite tålamod Sofié" ? GALEN?! faaan ska jag vänta för?? tror ni jag verkligen  pallar att sitta och vänta, ni vet tiden går? tid är jävligt dyrbart... jag lovar att jag tillbringar 7/8 delar av mitt liv till att bara vänta, kan ni förstå hur jäääävla mycket det är? man väntar på tåget, man väntar på bussen, man väntar på maten, man väntar i kassa kön, man väntar tammefan alltid på toaletten, man väntar på ett samtal, man väntar på ett sms, man väntar på EN FUCKING LÄGENHET!, man väntar tills imorgooooon! som att NÅGONTIIIIING skulle bli bättre av att vänta?´och här kommer folk och ber MIG ha tålamod.... om jag skulle få betalt för varje timme jag väntar skulle jag vara så rik att hela jävla Afrika se Europa som nya "hjälp de fattiga i Europa"... Så tack, nu fick jag det ur mig.. så säg inte åt mig att ha tålamod en gång till.. såå istället för att vänta tänker jag ringa hyresvärlden imorgon och snacka lägenhet... ursäkta, men är det verkligen så här att vara kär? förälskad har jag varit många gånger, men kär? man brukar ju säga att 2 månader är kärlek (förälskelse) 2 år är bra kärlek (kär) och när du väl passerat det kan du ha hittat ditt livs kärlek, din "numero uno". får du inte din "one love" kommer du få ta den som är "näst bäst", men för att komma över den du älskar måste du förändra hela ditt liv, typ flytta, göra om utseendet och hitta din näst bästa. men The one kommer alltid att finnas där, vare sig du vill eller inte. de e väll ganska fint att veta? :)

okej, så nu vet jag hur det känns att vara kär. Tack cosmos för denna upplevelse och lärdom, men nu vill jag gärna lägga det bakom mig och hålla mig till mina förälskelser, lättare att komma över och SÅ mycket lättare att hantera :)
Nu mår jag bättre, okej så idag har jag jobbat alltså, träffade Emmy en stund igår, hur nice va inte det då? kände verkligen att jag behövde den lilla kvalitetstiden vi fick :) imorgon ska jag träffa Manang, va länge sen hon o jag hade kvalitetstid, så för en gångs skull ska vi bara mysa i Vattholma hon o ja. Nice livet leker, as usual!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar