Jogging


tog en snabb jogging runda nyss. ska starta med det innan sommaren hade jag tänkt, får se hur det går! jag är faktist förvånad över att det gick så bra, jag joggade halva streckan utan några större problem. jag förväntade mig att komma en fjärde del innan jag inte orkade mer. men titta, Sofie kan hon! den andra halvan kanske inte gick lika bra, efter ungefär 2 min stretching. men det var skönt att komma ut. imorgon blir det styrketräning och dagen där på blir det jogging igen, så ska jag vila i heölgen, och så ska jag hålla på fram till sommaren eller hösten, får se hur jag gör.

några tips till dig som tycker att det är skit tråkigt att jogga:
1. gör en spellista med bara bra låtar att lyssna på (inga balader).
2. ta på dig ett par sköna joggingskor.
3. sköna joggingkläder.
4. sjung till musiken och tänk på någonting som du planerar under veckan, eller någonting annat så din hjärna är så långt bort från joggingen som möjligt.

själv så tankade jag mobilen med lite Tomas Ledin, för att det ger en bra sommarkänsla. Trance låtar, Rihanna, Rise Against och mycket annat, sånt som får mig på bra humör och som det är lite tempo i så att man verkligen vill försöka jogga lite snabbare. sen så har jag funderat över vad jag har för planer i sommar och vad min och Jasmins film projekt ska handla om, blir spännade det här. sen hade jag självklart ett par utslita inne-jumpa-dojjor som är sjukt sköna, ett par mjukisbyxor, sport-bh, en mjukis tröja och en vindtät jacka.

och nu ska jag ta en skön dusch, så fort min mor kommer ut där ifrån!
PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar