Att jobba på hem

SHUUUUUU!!!
Ah, nu har man provat på ålderdomshem då. Var faktiskt jäääävligt soft, helt tvärt om från hemtjänsen. Personalen började snacka om "kris" och "stress", då skulle de bara veta hur det är att på bestämda tider ta sig igenom en hel rad av människor, där schemat inte inkluderar resetid. alltså ska du dirrekt när du går ut från den ena vara hemma hos den andra, hur nu det funkar om ena bor i Sommaro och den andra i Norby? Nej, men så det var jävligt skönt, lite svårt att hålla i gång och inte bli rastlös när det inte finns nått att göra.  Satte mig och kolla på film ja, mitt under ingenting. ingen behövde mig, haha :P  Nu är jag hemma iaf! ska jobba kväll imorgon. tänkte käka nått och vila lite nu, sen ska jag städa. fattar inte vad som sker i det här rummet??? räcker med att bara titta in efter städningen och det ser ut som 7 svåra år igen? nått som inte stämmer :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar