Studentkryssningen 2011

Studentkryssning, here we go!!!!!!
haha, jag tror aldrig jag sett så skämmiga och fula bilder på mig själv (utom ett par från en kryssning Miss Manang äger ;P) oj oj, har skrattat så tårarna flödar genom alla bilder vi tagit. förundras att jag, i mitt tillstånd, lyckas bära med mig kameran hem. nåja, hela kryssningen började i Uppsala. Bussen. en lagom lång resa till huvudstaden där Tallink silja Galaxy väntade på oss. mitt i den 2 timmar långa kön (vi stod ganska långt fram, synd om dem som gick sist) av studenter, hittade vi en barnvagnsfamilj som också skulle med på båten (?). haha, vad hände där? men det är tydligen så att en "studentkryssning" bara är att studenter bokar in sig på samma båt. näe, nästa gång blir det till att boka en vanlig hederlig kryssning.. sammanlagt fick vi köa drygt 4 timmar, både in till båten och ut från båten. Då stog vi relativft långt fram båda gångerna också. de som stod sist båda gångerna måste köat bra mycket längre :O
nej det var inte värt pengarna, drygt 900 kr. Mariiah drog till budapest för en billigare slant, blir att tänka om nästa gång om vi inte tar en billlig kryssning på cinderella :)

hur som hälst började vi med att käka middag det första vi gjorde, evighets kö där också. fixade fram ett redigt slaktfält på bordet, haha! personalen bara sucka och tittade bort när de gick förbi vårat bord. alla andra hade rent och prydligt, haha!
drack en hel del gratis öl och vin på buffén, sedan rullade vi vidare till hytterna för lite ombyte. snabbköp på taxfreen och förkrök i hytten. sen var det bara att springa hus i helvete till speed dejtingen. haha! jag va sist utav oss brudar, vet inte om dte var positivt eller negativt, men alla killar kunde tillsist sitta och berätta om mig, vilken klass, skola, stad, programm, allt! om mig. hahaha, men alla var jätte trevliga och jag tror alla killar fråga "vad är din dröm" och jag gav dem alltid svaret "bli rik och ta över världen", hahaha!!! alla va på min fräsiga idé om hur jag skulle genomföra allt, så det är nog dags att etablera sig och rekrytera mina medhjälpare, haha! ;)

på dansgolvet var det kaos! det bildades böghögar överallt om någon ramlade och man var verkligen en sill i sillburken, men kul vare! höll igång tills de släckte alla klubbar vid 06.00. jag lyckades ta mig in i duschen då och slumrade väll in vid 7 tiden. när jag vaknade fann jag Mickan och Lovisa som delade på soffan istället för att vända på den och lägga sig på sängen, haha! Lovisa låg under bäddmadrassen och Mickan hade en större del av natten en handduk innan hon hittade täcket, hahaha! sicka brudar, va?

återställare och mjölkprodukter hela dagen lång, samt lyssna på karaoke. EN GRYM SNUBBE VANN! det var han värd, jävlar sicken liten sångfågel, söt också :) eller så blev han det efter att han sjöng? haha

tror jag missat att berätta om 90% av hela båtresan, men det är inte lätt att minnas och jag har inte bilder från allt. minns att vi hamnade i en hytt där (det bland annat fanns en massa söta killar) någon random kille hällde 2 l öl över oss brudar. synd om de som skulle sova i den hytten och ännu mer synd om den kille som inte hade med sig ombyte, håhå!

första och troligen sista gången jag åker med på studentkryssning. :)





































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar