valet



ja snart är det ju val som ni alla vet.
ett jävla surrande kring det här.
nu ska ni få höra min åsikt.

alltså i nästan allt som socialdemokraterna säger så skulle jag vilja rösta på dem. verkligen, MEN det finns någonting som gör att jag inte vill det, och det är ang skatten.

jag menar om vi säger att jag utbildar mig, går flera år längre i skolan än vad dom som inte vill göra någonting av sitt liv. såna som lever på bidrag eller såna som inte orkar plugga och bara nöjer sig med skit jobb.

om då jag slösat bort och ansträngt mig fler år längre än vad den där bidragsmänniskan borde inte då jag också ha rätt till mer pengar än den personen. nu kanske ni säger "pengar är inte allt i livet" men för vissa är verkligen pengar allt i livet. hellre sliter jag häcken av mig och får den lön jag vill ha än att sitta på mitt feta arsle och få pengar och sen klaga på att jag inte får tillräckligt.

någonting som skulle kunna få mig att ändra åsikt är att de säger "mindre skatt för de som inte tjänar så mycket" än "dra mer skatt av dem som tjänar mycket" om en normal skatt ligger på ca 30 % så kan de ju dra 25 % av de fattiga. eller nått.
eller dra lika av båda.

för när jag blir äldre så vet ju jag att jag kommer tjäna en massa jävla pengar! och då vill inte jag sitta och betala månadshyra, mat och en massa annat för någon som valt det själv eller inte orkar.

istället för att sitta och tycka synd om de som inte tjänar nå pengar kan man ju försöka peppa dom och se till att de vill tjäna pengar och därmed få ett bättre liv, för dte är det som skulle minska dessa klyftor som politikerna menar. inte ge dem tillstånd att slappna av och leva på andras bekostnad.
usch!

alla har ju olika åsikter och alla väljer ju efter vad som skulle gynna en själv. socialdemokraterna skulle gynna mig just nu, men inte i framtiden. tänk också på att vi lever i en demokrati och om socialdemokraterna vinner kommer vi inte märka skillnad fören om 2-3 år. lika bra att behålla det vi har!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar