gick lite över gränsen

Hejsan! kom nyligen hem från en jävla dag i skolan :)

började med klassråd och ingen svenska! men då kom vi ju på disskussionen om SD som kom in i riksdagen vilket inte är bra alls! men som sagt, det finns fortfarande en anledning till att de kommit in och det är eftersom att svenska folket faktiskt har röstat på dem. så vi diskuterade varför ma skulle vilja rösta på dem.

då sa en i min klass
- Alltså.. jag vet inte hur jag ska formulera mig riktigt... men nu vill jag inte dra alla invandrare över en kam, men det är ju så att oftast.. alltså inte alla men oftast är det ju invandrare som brukar göra kriminella grejer o......

- wääääääääääääääää!!!! du vet fan inte vad du pratar om!
någon springer ut och smäller dörren

- jag sa inte att alla gjorde det! men vad jag tänkte säga är att när någon med invandrar bakgrund gör någonting så hörs det väldigt mycket, men när en svensk gör det så tystas det ner.

- kanske dags att hålla käften nu.
- du kanske ska läsa på innan du yttrar dig!
med mera med mera.

sedan kommer den som gick ut in då stackarn gick ut ur klassrummet.
"jävla rasist hora! ofta den yttrar sig om någonting den inte vet någonting om"

OKEJ! där gick du över gränsen!
jag är inte särskillt påläst när det gäller politik. men jag har pratat med andra om detta. men vad jag hört så hade inte personen fel i det den sa! jag förstod vad personen ville få fram, däremot kanske personen inte kunde formulera sig riktigt.

vi har själva gjort ett test i skolan där VI skulle beskriva (utseende messigt) en kriminell. vad sa vi?

1. UTLÄNDSK
2. mörka kläder
3. rakad osv osv.

kanske inte alla som minns det men vi gjorde detta när vi pratade om fördommar.
ni får tycka att jag har fel hur mycket ni vill.
jag vill bara upplysa om vad jag själv hört! och vad NI själva sagt. då är väll ni lika mycket rasister själv, eller?
kom inte här och kalla någon rasist hora när ni själva har beskrivit en bild på en typisk kriminell!

behöver fan inte reagera så innothelvete bara för att någon inte vet hur man ska formulera sig! för det var bara onödigt ska ni veta!

lika onödigt som att jag sitter och skriver detta inlägg, men tål inte att folk plötsligt kallar en person som jag umgås med för rasist när JAG vet att personen inte är det och allting bara handlar om ett missförstånd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar