angående politik

de senaste politik inläggen har jag fått en diskussion att knåda på eftersom att vissa känner sig krängta på ett eller annat sätt. fick nyss klagomål.

men bara för att klargöra för er syftar jag på de änniskor som är kapabla till att arbeta men för lata för att göra det. alla vet vi ju att det finns dom som inte kan jobba men då ska man ju ha läkarens underskrift på det också (min åsikt).

en annan sak som kanske inte heller framgick var att ALLA har chansen till att plugga vidare, iaf som ung, det finns möjligerheter för alla av oss. jag förstår faktiskt inte dom som väljer att hoppa av skolan och faktiskt inte har en enda tanke om att plugga senare (själv ska jag ta 2 sabbats år men jag pluggar vidare efter det). då tycker jag också att man får nöja sig med det man får eftersom att man valt det själv som sagt.

det finns ju bristningar hur man än gör det som att om t ex inte jag nu hittar ett jobb innom det jag utbildat mig till, då kanske jag behöver bidrag tills jag hittar ett ställe som tar emot mig. får ju hoppas på att det inte händer, men det finns ju alltid en risk. men det är saker man får ta!
som sagt kanske jag hinner ändra mig dom kommande 4a åren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar