obegripliga vänner


okej det här är helt... SJUKT!

jag har haft en vän som stått mig väldigt nära under hela högstadiet. hade jätte roligt ihop, jag ville självklart att hon skulle känna alla jag kände och presenterade henne för alla och bjöd med henne på fester. NU börjar jag fundera på om det var värt besväret? eller om jag bara var en vän som fanns. bara för att ha en kompis?

hon har nu skaffat en pojkvän som hon flyttat ihop med. jätte trevlig kille faktiskt.
problemet är väll att han jobbar ganska mycket och de har ite tid att träffas så mycket, eftersom att han jobbar. då erbjöd jag henne att om hon hade tråkigt kunde hon ringa så kunde jag komma och göra henne sällskap eftersom att de har dålig ekonomi. men nått sånt blev aldrig av om inte jag frågade henne..

plötsligt nu förra helgen fick jag reda på att hon skulle ha en fest där hon skulle bjuda sina vänner för att just fira sin pojkvän som fyllde år. i den listan stod det tydligen inte Emmy eller Sofie...(?)

så jag skrev och sa.. "kul att man är bjuden" och fick svaret att jag aldrig bjudit med henne och bla bla bla.
hmm... okej?

måste också påpeka att på senare tid har människan betett sig som en skit, rent utsagt. har pratat me andra om just de gånger hon betett sig dåligt och de sagt "jag skulle aldrig tollerera att någon av mina vänner behandlade mig på det viset. säg upp vänskapen"

problemet är väll att jag är för snäll. jag tycker väldigt mycket om mina vänner, och vänner, speciellt nära vänner växer inte på träd. men nu har det gått för långt.

jag tror att det är på det viset, eftersom att hon många gånger vart otrevlig när hon är med "sina" kompisar och jag sagt hej, att hon inte vill att jag ska lära känna hennes vänner. vilket är väldigt tråkigt, men däremot vet jag att när det tar slut mellan henne och killen kommer jag duga precis som på valborg när hon sa "min kille jobbar på valborg, kan jag va med dig?" DUM FRÅGA ASSHOLE! klart inte, men när jag blev dissad av min andra vän som skulle va med sin kille hade jag inget val.

väldigt dålig stil att bete sig på det viset, ingenting jag tollererar!

så ett tips till er som skaffar pojkvän eller av någon anledning gör på samma vis som hon här tycker jag att ni istället ska ta hand om era vänner som ni har!
även om ni har kompisar som inte går ihop eller på olika håll så umgås, ring och ta er tid för dem. det är inte säkert lla gånger att vännerna tar tillbaka en om någonting skulle hända!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar