Go hard or go home!

Tjabba! äntligen hemkommen från jobbet. jag som skulle börja mitt nya liv med nyttiga måltider 6 gånger om dagen och träning förstördes ju.. käkade världens bästa frukost, gick inte hungrig en enda gång! (skit bra eftersom att min mage håller på att kolapsa... kan känna att det svider ibland och magsår är inget jag vill ha). Blev en stor frukost på 2 kokta ägg på hårdmacka och sallad, mums! :)
nästa tips som jag ska börja med är att käka en halv eller hel grapefrukt till frukost också, ska dämpa mättnadskänsla och jag minns inte riktigt vad det var, men det tyckte jag lät både gott och nyttigt :)
ska även byta ut all pasta mot fullkornspasta, försöka köpa hem mat vete eller vad det heter? sak samma, nått nyttigt. sen så ska jag abslut börja träna! och kliva upp på morgon. mellan 9 och 10 ska jag ha klivit upp ur sängen (senast) och sedan lägga mig i ordentlig tid.


som sagt.. jag och mitt nya nyttiga liv haha.. allt eller inget som gäller nu. målet är inte att gå ner en massa kg eller sånt, utan jag vill bara känna mig mer hälsosam och få en annan struktur på livet. jag vill nå (+ - 0) punkten :)

tänkte kolla hur min lön ser ut denna månad som jag får ut och sedan springa och köpa ett gymkort på Puls och träning i Uppsala. måste bara ringa och kontakta dem. denna helg blir vit efetrsom att jag jobbar. skulle gärna gått ut och sprungit men jag ska upp kl 6 imorgon för att gå till jobbet. höh, men slutar 13.00 så då lär jag ju hinna ut en stund :)
dragit ner på rökningen också. var ganska lätt.. eller jag ska inte vara den heller, min hjärna kunde säga "Sofié vill du ha en cigg kanske?" medan min kropp sa "nä fan du klarar dig utan" så det blev faktiskt bara 4 st cancerpinnar idag :)

och fan... jag hann inte ringa Ylva och fråga ang. studier, men det får jag kanske ta imorgon då :) är jätte trött nu så lär gå och lägga mig. god natt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar