Mitt ursprung

Tänkte att jag skulle ta det här en gång för alla eftersom att vart jag än vänder min stora bak så frågar folk "är du chilenare?/Du kommer från Hawaii va?/Låt mig gissa, Thailand?"
Jag är halv filippin! Ingen arab, ingen latino, ingen jävla rysse -  ASIAT! Vi sjunger kareoke varje dag, lever på ris, pansit och vårrullar. Vi skrattar så högt att 3 pers låter som 40 och 20 låter som 1000. Vi har det värsta tempramentet på världskartan och dansar salsa hela nätterna. Thats us! Så tro mig när jag säger att jag blir förbannad när jag hör "kines". Jag har fått tagit skit när jag kallar araber för turkar, men att  kalla filippin för kines, då gräver ni er egen grav. Så.. thats it :) (okej,.. Fick just frågan om jag va japan och om jag kunde översätta någon text?? Thats why I'm over reacting).

Hade min första lärling på jobbet idag för övrigt, visst lät de lite ballt? "lärling" haha! Vi sprang genom Norby endast under reklamavbrotten när Idol gick. Bli inte förvånad över att  jag snackar killar med den här bruden och vi börjar jämföra svenska och utländska killar. Sen slog det mig att jag fyller år om drygt en vecka?!
19 jävla år.. och vad mer har jag lyckats åstadkomma under mitt liv mer än studenten? dags att göra lite nytta, typ lära sig spela piano vore ju en start...

1 kommentar:

  1. Hej! sökte efter filippinska bloggar och hittade din:p pratar du också filippinska eller?:)

    SvaraRadera