1 Mars 2011

Fredag
Idag kom vi fram i Kina. flygturen var obekväm och utan sömn. när vi väl kom fram på flygplatsen fick vi vänta på bussen och mat. det blev macdonalds burkare och sedan en 3 timmars bussresa till Tianjin där vi skulle ha en fullspäckad skoldag framför oss och sedan hämtas av våra värdefamiljer.




Framme vid skolan mötte min kines upp mig, Alice, men jag skulle ine bo hos henne utan hos en annan. vi snackade lite och de visade runt oss i skolan. efter någon timme skulle kineserna på lektion och vi svenskar skulle mötas upp av våra kineser. min kines skulle tydligen komma lite senare, runt halv 5 eller 6 tiden, så alla vi som fick vänta sprang en snab tur till ett shoppingcenter nära skolan och kikade runt bland prylarna.

sedan kom då kineserna en efter en och hämtade upp oss. Yuan hette hon som jag skulle följa med hem. Hennes mamma var jätte trevlig och kunde prata lite engelska. hennes pappa, också jätte trevlig kunde nästan ingen engelska alls, men vi kunde kommunicera ändå. blev jätte nöjd med den familj som jag kom hem till!



väl hemma så tog jag upp mina saker först och kollade runt där jag skulle bo. Yuan visade mig runt i deras lägen het på 6e våningen utan hiss. vilket innebar 12 trappor morgon och käll som jag sprang i.

efter en jätte god middag så blev det lite TV innan jag insåg att jag var alldeles för trött för att hålla ögonen öppna och gick in i duschen istället innan det blev läggdags för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar