Måndag

MIN FÖDELSEDAG!

började med att Alice kommer och ger mig "födelsedagspresenter". var jätte små gulliga prydnadsdockor. som också hade en liten historia som hon berättade för mig! också papperskonst som kina också är väldigt känt för. så hon berättade lite historia kring dom också. :)



efter detta blev det en vanlig skoldag för mig. hämtade upp min kines sedan åkte vi till Sara och käka tacos och titta på film innan vi gick hem och sov.

historien kring presenten: Det var en gång en storebror och en lillebror som bodde mycket fattigt. En dag när familjen hade det mycket dåligt stält letade den yngre brodern fram det största päronet och gav det till sin storebror och tog de småpäronen själv. Detta för att visa att man inte alltid ska tänka på sig själv i första hand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar