filmförslag


hej mina vänner, jag sitter nämligen och bränner ner lite filmer från datorn på DVD. tycker att det skulle behövas så många filmer som jag har just nu hahaha!

jag tänkte dessutom ge er lite filmförlag av de filmer som jag har på datorn. älskar animerat, komedier och drama. skräck är också spännande, men jag vågar inte titta själv.

1. Hachiko a dog story - verklighetsbaserad om en hund som alltid väntar på sin husse vid stationen och en dag kommer han inte hem från jobbet. drama

2. Goal - handlar om en kille som drömmer om at bli fotbollsstjärna och en dag får han chansen till det! tror att det ska vara drama/sport/familj

3. The blind side - en kille kallad "BIG mike" har en svår uppväxt och ingen familj. en dag får han bo hos en familj och han blir jätte bra på ruggy eller fotboll somd e kalar det. verklighetsbaserad! familj/drama/sport

4. The bounty hunter - ett ex par. ett äventyr. plötligt blir de beroende av varandra när ex mannen jobbar för att få in sin ex fru i fängelse och hon jobbar som journalist. plötsligt är de båda jagade och måste gömma sig. komedi/action

5. Det levande slottet - en flicka får en förbannelse översig som hon inte kan berätta för någon. hon flyr och får flytta in i ett levande slott, där finner hon både kärlek och glädje och kämpar för sin älskades liv. animerat

de får bli fler filmförslag senare. för nu ska jag kolla på det magiska svärdet! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar