tuttar och ryggproblem?




jag vet att många tjejer som har stora bröst lider av ryggproblem och i och med det vill de göra en bröstförminskning. min åsikt är att bröstförminskning inte är den enda utvägen.

visste ni att hela 80% av Sveriges kvinnor använder fel storlek på BHn? eller att många av oss faktist låter BHn sitta fel? detta sätter också sina spår, vilket då KAN leda till ryggproblem.

men hur ska då en perfekt BH sitta?


1. bandet runt ryggen ska sitta i rak linje längs kroppen och INTE åka upp i ryggen. det viktigaste är att bandet sitter behagligt, men riktigt stadigt. man ska knappt få in 2 fingrar innanför banden.

2. byglarna i BHn ska ligga slätt mot kroppen, inte sticka ut eller skära in i och från kroppen.


3. brösten ska inte bulla över kupan eller under armarna, tygel ska ligga längst brösten.


ska jag vara riktigt ärlig så använder också jag fel storlek eller sätter BHn fel. men jag har absolut inga problem med min rygg, vem vet om jag får?
onödigt att ta några risker, dessutom är det nog sönast att böra BH om den sitter som den ska :)

tog bilder från någon annan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar