Piroger


idag bakade jag smaskiga piroger i min ensamhet. blev erbjuden att åka till Jasmin, men jag hade inte pengar och igår fick jag lite skäll från tågtanten, eftersom att man måste skriva på mitt busskort. men eftersom att jag inte hade jäst hemma idag så slog jag ihop 2 satser med jäst-fri pizzadeg och stekte på lite köttfärs och morätter. det blev hur gott somhälst!

Recept


Deg

5 ½ dl vetemjöl
1 ½ tsk bakpulver
1 krm salt
75 g margarin eller smör
2 dl mjölk

fyllning


400 g köttfärs
5 st morötter
2 vitlöksklyftor
1 ½ dl ketchup
salt och peppar.

gräddas i ugnen i 225 grader i 12-15 minuter.
riktigt smarrigt!

sen städade jag också mitt rum! och nu kan man faktist se golvet, det känns bra! sitter nu mer hårinpackning i håret. ett tips istället för att ha hårinpackningen under den tiden som det står på förpackningen, kan du istället ha den i flera timmar. mycket bra för håret! jag har haft mitt i snart 4 timmar, ska strax skölja ut efter en kopp kaffe och lite tv. PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar